Laatu ja valvonta
Varsinais-Suomen hyvinvointialue järjestää sosiaali- ja terveyspalvelut 1.1.2023 alkaen. Salon asukkaille tarjottavat palvelut ja toimipisteet säilyvät ennallaan, mutta näiden sivujen sisältöä ei enää päivitetä. Ajankohtaisin tieto löytyy osoitteesta varha.fi.
Tärkeänä tavoitteenamme on, että salolainen ikääntynyt saa laadultaan hyviä vanhuspalveluita. Keräämme säännöllisesti asiakaspalautetta, josta saatua tietoa hyödynnetään toimintoja kehitettäessä.
Vanhuspalvelut on saanut useina vuosina peräkkäin laaduntunnustuksen, jonka ylläpitäminen on meille kunnia-asia (SHQS-laatujärjestelmä)
Valvonta
Teemme monialaista yhteistyötä yritysten ja palveluntuottajien kanssa ja valvontaan liittyvissä asioissa tärkeinä yhteistyötahoina ovat Valviran ja aluehallintovirasto.
Kunnalla on viimesijainen vastuu toimintansa lainmukaisuuden ja asianmukaisuuden seurannasta ja valvonnasta. Valvontavastuu koskee kaikkea kunnan järjestämisvastuulla olevaa toimintaa. Kunta voi toteuttaa seurantaa ja valvontaa parhaiten tehokkaalla ja asianmukaisella riskienhallinnalla ja omavalvonnalla (pdf) (502,70 Kt).
Mikäli palvelua saava asiakas tai hänen lähiomaisensa ovat tyytymättömiä palvelutuotantoyksikössä annettuun palveluun voi hän ilmaista tyytymättömyytensä usealla tavalla:
- Suora yhteydenotto hoitavaan henkilöön.
- Yhteydenotto toimintayksikön hoitavan henkilön esimieheen.
- Yhteydenotto potilas– tai sosiaaliasiamieheen.
- Kirjallinen muistutus toimintayksikön vastuulliselle henkilölle.
- Yhteydenotto kaupungin valvontatyöryhmään: Valvontatiimi@salo.fi
- Yhteydenotto ja/tai kantelu Lounais-Suomen aluehallintoviranomaiseen.
Omavalvontasuunnitelmat
Omien yksiköiden omavalvontasuunnitelmat
Yksityisten palveluntuottajien omavalvontasuunnitelmat
Ympärivuorokautisen hoidon asiakastyytyväisyys kyselyt
Omien yksiköiden asiakastyytyväisyyskyselyjen tulokset
Yksityisten palvelutuottajien yksiköiden asiakastyytyväisyyskyselyjen tulokset
Kotihoidon sähköiset asiakastyytyväisyyskyselyt
Kotihoidon asiakkailta kerätään palautetta kotikäyntien yhteydessä, joka kuukauden ensimmäinen torstai aamuvuoron aikana niiltä asiakkailta, joiden luokse tehdään kotikäynti.