Hyppää sisältöön

Yläkoulu

Yläkoululaisten osalta kulttuurikasvatussuunnitelma Nappulassa kantavina teemoina ovat hyvinvoinnin tukeminen sekä työelämätaidot.

Seitsemännen luokan teemana on mielen hyvinvointi ja oma kulttuurinen hyvinvointi.

Kahdeksannella luokalla keskitytään yhteisöllisyyteen ja yhteisön jäsenenä kasvamiseen.

Yhdeksännen luokan teemana on ympäristöosaaminen sekä yhteistyötaidot.

Muista myös!

Kirjaston kouluille suunnatut palvelut, esim. Salosen lukudiplomi, kirjasarjat ja kirjakassit, ovat kaikkien luokka-asteiden käytössä.

Lue lisää täältä.

Lukuvuosi 2022-23, opettajan info

7. luokka

Harrastusmessut

Seitsemäsluokkalaisille suunnatut harrastusmessut toteutetaan 21.8.23 Pride-viikkoon liittyvän puhujatapahtuman yhteydessä Salohallissa. Puhujana tapahtumassa on yhdenvertaisuuskouluttaja Dakota Robin. Tilaisuus on suunnattu seitsemänsien luokkien lisäksi myös kahdeksansille luokille.

Messuilla esitellään mm. kulttuuri- ja taideharrastuksia, matalan kynnyksen liikuntapalveluja nuorille, kirjasto- ja elokuvateatteritoimintaa, kulttuuritapahtumia sekä nuorisopalveluiden avointa toimintaa. Lisäksi esittelyssä on Suomen harrastamisen mallin Salon toiminta eli Mun juttu -harrastuskerhot.

Kirjasto

Lisäksi seitsemännen luokan oppilaille Nappulan ohjelmassa on tiedonhaku kirjastossa. Vierailujen varaukset yhteistyökirjastosta, katso lista täältä.

8.luokka

Taidetestaajat

Kahdeksasluokkalaiset osallistuvat valtakunnalliseen Taidetestaajat-kulttuurikasvatusohjelmaan, joka pyörii omana erillisenä kokonaisuutenaan. Lisätietoa Taidetestaajista opettajille: https://taidetestaajat.fi/info/opettajille . Salon alueen kouluille Taidetestaajat-tiimin yhdyshenkilö on Turun alueen koordinaattori Sami Blomberg puh. 040 487 6502, s-posti:

Kirjasto

Lisäksi kahdeksansille luokille ohjelmassa on kirjavinkkausta. Vinkkausten varaukset ja tiedustelut omasta yhteistyökirjastosta, katso tiedot täältä.

9. luokka

Ohjelma kehitteillä

Yhdeksäsluokkalaisten ohjelmaan on kulttuurikasvatussuunnitelmassa  merkitty vuorovaikutteinen ja osin virtuaalinen arkkitehtuurikierros, mutta sen sisältöjä ei ole saatu kehitettyä aluksi toivomallamme tavalla. Tarkoituksena on lukuvuoden 2023-24 aikana saada suunniteltua yhteistyössä nuorten kanssa yhdeksäsluokkalaisille mieluinen ja saavutettava kulttuurikasvatussisältö jota voitaisiin alkaa toteuttaa lukuvuodesta 2024-25 lähtien.