Tervetuloa Saloon


Sinä asut Salossa. Ilmoittaudu salolaiseksi. Mene maistraattiin. Osoite on Kirkkokatu 1-3 B, 3. krs., 24100 Salo.


Sosiaalityön palvelut


Saat apua esimerkiksi toimeentulon turvaamiseen sekä palveluihin ohjaamiseen. Osoite on Tehdaskatu 2, 24100 Salo (Salon kaupungintalo).


Asunto


Kysy asuntoa Elina Valleniukselta puhelin 010 256 1146 tai Mia-Krista Jalavalta 044 535 3309. Osoite on Turuntie 8, 24100 Salo.


Opiskelu


Aikuinen voi opiskella suomea esimerkiksi kansalaisopistossa, aikuislukiossa tai aikuisopistossa. Tietoa saa myös Työ- ja elinkeinotoimistosta.
Yhteystiedot:
- Kansalaisopisto, Ylhäistentie 2, 24130 Salo, toimiston puhelinnumero 02 778 4561
- Aikuislukio, Kaherinkatu 2, 24100 Salo, toimiston puhelinnumero 02 778 4391
- Salon seudun ammattiopisto, Hyvoninkatu 1, 24240 Salo, vaihteen puhelinnumero 02 77 041
- TE-toimisto, Torikatu 4, 24100 Salo, vaihteen puhelinnumero 0295 025 500


Työ


Mene TE-toimistoon. Ilmoittaudu asiakkaaksi tai työhakijaksi. Osoite on Torikatu 4, 24100 Salo


Kela/ Kansaneläkelaitos


Kelasta voit hakea erilaisia tukia. Sinua autetaan hakemusten täyttämisessä. Osoite on Hämeentie 18, 24100 Salo


Verotoimisto

Verotoimistosta saat verokortin. Verokortti tarvitaan, jos olet töissä. Verokortti tarvitaan myös jos olet työtön Kelan maksamaa tukea varten. Osoite on Hämeentie 9, 24100 Salo


Poliisilaitos


Saat apua :
- oleskelulupahakemuksen täyttämiseen
- EU kansalaisen vakinaisen oleskeluluvan rekisteröiminen
- viisumin ja viisumin jatkoajan hakemiseen
- passin ja henkilötodistuskortin hakemiseen
Osoite: Kirkkokatu 1-3, 24100 Salo


Pankki


Pankissa voit avata pankkitilin. Esimerkiksi palkat ja Kelan myöntämät etuudet maksetaan pankkitileille. Kun menet pankkiin, ota mukaasi passi tai muu virallinen henkilöllisyystodistus.

Pankkien osoitteita:

- Someron Säästöpankki, Turuntie 1, 24100 Salo
- Lounaismaan Osuuspankki, Turuntie 7, 24100 Salo
- Nordea, Turuntie 4, 24100 Salo
- Danske Bank, Turuntie 6, 24100 Salo
- Handelsbanken, Turuntie 15, 24100 Salo


Sairaus


Ota yhteyttä terveyskeskukseen ja varaa aika lääkärin vastaanotolle. Puhelinnumero on 02 7721.

Ensiapu


Saat apua kiireellisessä sairaustapauksessa. Ensiapu on sairaalassa. Osoite: Sairaalantie 9, 24130 Salo. Puhelinnumero on 02 314 4529


Kirjasto


Kirjasto on ilmainen palvelu. Voit lukea kirjoja ja lehtiä. Internetin käyttö on ilmaista. Kirjastosta saa kirjastokortin. Osoite: Vilhonkatu 2, 24100 Salo