Pääsarjajoukkueiden kanssa tehtävä markkinointiyhteistyö

Salon kaupunginhallitus on hyväksynyt 23.10.2017 § 163 pääsarjoissa pelaavien salolaisten joukkueiden markkinointiyhteistyömallin päivityksen.
Salolaiset pääsarjoissa pelaavat joukkueet ja heidän kannattajansa ovat keskeisiä positiivisen kaupunkikuvan rakentajia. Pelaajat ovat myös esikuvia. Salo tunnetaan kansallisesti ja kansainvälisestikin urheilu- ja erityisesti sisäpalloilukaupunkina LP Viestin ja Vilpas Vikingsin ansiosta.
Uusi markkinointiyhteistyömalli otetaan käyttöön soveltuvin osin vuoden 2018 alusta ja kokonaisuudessaan seuraavan ottelukauden alussa.

Markkinointiyhteistyömallin sisältö

Pääsarja:
- kaupungin maksama markkinointiyhteistyötuki 15 000,00 e / kausi.
- otteluisännyys 2 500,00 e / peli. Kauden aikana kaupungilla on yksi otteluisännyys runkosarjassa ja yksi mahdollisissa play offs -peleissä. Kaupungilla on etuoikeus ratkaisevien loppuotteluiden otteluisännyyksiin. Edellä mainittu tuki sisältää kaikki otteluisännyyden kulut mm. lehti-ilmoituksen. Tuki ei sisällä parhaiden pelaajien palkintoja. Kaupunki vastaa niistä.
- SM-liigan osalta joukkueelle maksettava tuki on maksimissaan siis 20 000,00 e / kausi
- kaupunki ei myönnä samana kautena muuta rahallista markkinointiyhteistyötukea joukkueelle (esim. koululaispelit, ilmoitukset urheilujulkaisuissa)

Kansainväliset ottelut:
- Kaupungin maksama markkinointiyhteistyötuki kansainvälissä otteluissa 1000,00 e / ottelu.
- Tuki sisältää kaupungin otteluisännyyden sekä kaikki siihen liittyvät kulut mm. lehti-ilmoituksen.
- Tuki ei sisällä parhaiden pelaajien palkintoja. Kaupunki vastaa näistä. Samoin kaupunki huolehtii kaupungin tervehdyksestä vieraspelaajille.

Kaupungin kanssa solmittavan markkinointiyhteistyösopimuksen ehdot pääsarjajoukkueilla:
- kotipeliasu / mainos kaikilla pelaajilla
- vieraspeliasu / mainos kaikilla pelaajilla
- laitamainos kotiotteluissa
- kuulutusmainos kotiotteluissa
- joukkueen verkkosivuilla kaupungin logo, josta linkitys osoitteeseen www.visitsalo.fi
- kaupungin logo joukkueen painotuotteissa, esim. otteluohjelmissa ja kotiotteluiden mainoksissa
- lattiamainos kotiotteluissa, jos Salo-hallin keskiympyrä peitetään
- sähköiset mainokset (jos käytössä) kotiotteluissa
- mainostilaa kotiotteluiden streamausten (jos käytössä) alkuun
- valokuvia markkinointikäyttöön
- otteluisännyydet
- vapaaliput
- pelaajien käyttö kaupungin markkinoinnissa ja tapahtumissa (esim. lajiesittelyt, blogit/vlogit, nostot Salon markkinointisivuille, koululaistapahtumat)
- pelikauden päätyttyä joukkue toimittaa kaupungille seurantaraportin joukkueen näkyvyydestä sekä yhteistyösopimuksesta saaduista kokemuksista. Raportti on edellytyksenä uuden sopimuksen tekemiselle. Seurantaraporttimalli.
- Pääsarjajoukkueiden markkinoinnin tulee olla kaupungin näkyvyyden kannalta samalla tasolla. Tällä tarkoitetaan näkyvyyttä pelipaikalla, otteluisännyydessä, sosiaalisessa mediassa, verkkosivuilla sekä printtimainonnassa.

Pääsarjoissa pelaavien salolaisten joukkueiden markkinointiyhteistyösopimuksia koskevat linjaukset tuodaan vuosittain kaupunginhallituksen tarkasteltavaksi.