Pääsarjajoukkueiden kanssa tehtävä markkinointiyhteistyö
Salolaisilla pääsarjajoukkueilla ja heidän kannattajillaan on merkittävä rooli kaupungin myönteisen imagon luomisessa. Joukkueiden pelaajat toimivat samalla tärkeinä esikuvina.
Salo tunnetaan vahvana urheilukaupunkina ja salolaisten pääsarjajoukkueiden ja niiden kannattajat ovat keskeisiä positiivisen kaupunkikuvan rakentajia, ja pelaajat toimivat monille nuorille esikuvina. Siksi kaupunki haluaa entistä tavoitteellisemmin tehdä yhteistyötä näkyvyyden ja tunnettuuden vahvistamiseksi molemmin puolin arvoa tuottavalla tavalla.
Aiemmin käytössä on ollut pääsarjoissa pelaavien salolaisten joukkueiden markkinointiyhteistyömalli, jonka yleiset linjaukset on tuotu vuosittain kaupunginhallituksen tarkasteltavaksi ja hyväksyttäväksi. Uudessa yhteistyömallissa halutaan yhdessä löytää tapoja, joilla Salon kaupunki näkyy merkityksellisesti ja vaikuttavasti joukkueen sisällöissä, tapahtumissa ja toiminnassa – sekä kentällä että sen ulkopuolella.
Perinteinen logonäkyvyys, otteluisännyydet ja mainokset eri alustoilla ovat edelleen osa yhteistyötä, mutta uudessa mallissa korostetaan ennen kaikkea sisällöllisesti vahvaa, monikanavaista ja modernia markkinointiyhteistyötä, joka hyödyntää tehokkaasti sosiaalisen median voimaa ja monimuotoisuutta, aktivoi yhteisöjä ja kannattajia osallistumaan, jakamaan ja sitoutumaan, tuo esiin Salon arvoja, tarinoita ja paikallisylpeyttä autenttisella tavalla sekä rakentaa yhteisiä kampanjoita, näkyvyyspaketteja ja tempauksia, jotka ylittävät lajirajat.
Alla on kuvattu kaupungin maksama markkinointiyhteistyötuki aikuisten SM-tason urheilutoimintaa kaudella 2025-2026.