Viestintä ja suhdetoiminta
Viestinnän ja suhdetoiminnan palveluihin kuuluvat viestintä, markkinointi ja kansainväliset asiat.
Viestinnän ja markkinoinnin tehtäväkokonaisuuksia:
- viestinnän ja markkinoinnin kehittäminen, koordinointi, suunnittelu ja tuotanto kaupunkitasolla
- asioiden valmisteluun ja päätöksentekoon liittyvä viestintä
- asukasviestintä ja kuntalaisten osallisuuden edistäminen
- brändin- ja maineenhallinta sekä visuaalisen ilmeen yhtenäisyys
- viestintäkanavien ja –materiaalien kehittäminen, tuotanto ja ylläpito
- asukas-, matkailu- ja mielikuvamarkkinointi
- markkinointi- ja sidosryhmäyhteistyö
- muutos- ja kriisiviestintä
- strategiaviestintä
- rekrytointi-, talous- ja työyhteisöviestintä yhdessä talous- ja henkilöstöpalveluiden kanssa
Kansainvälisistä asioista löytyy tietoa Kansainvälinen toiminta –osiosta.
Viestinnän ja markkinoinnin ohjeet
Brändikäsikirja (pdf) (2,78 Mt)
Graafinen ohjeisto (pdf) (2,09 Mt)
Liputus- ja huomioimisohje (pdf) (224,50 Kt)
Ohjeet markkinointiyhteistyölle (pdf) (17,55 Kt)
Palkitsemisohje (pdf) (330,18 Kt)
Sosiaalisen median ohje (pdf) (570,34 Kt)
Viestintäohje (pdf) (795,40 Kt)
Päivitetty 13.1.2023