Yleisötilaisuudet ja tiedotus tilapäisestä myynnistä

Haluatko järjestää tapahtuman tai poiketa myymään elintarvikkeita Salon kaupungin alueella?

Selvitys suuresta yleisötilaisuudesta

Suuresta yleisötilaisuudesta tehdään selvitys ympäristöterveydenhuollolle hyvissä ajoin ennen tapahtumaa. Ilmoituksen liitteeksi toimitetaan kartta tapahtuma-alueesta, johon merkitään myynnin sijoittelu, vesipisteet, käymälöiden sijoittelu ja tupakointialueet. Jos tilaisuudesta aiheutuu melua, tehdään siitä lisäksi ilmoitus ympäristönsuojeluun.

Selvitys suuresta yleisötilaisuudesta (word) (224,50 Kt)

Elintarvikkeiden myynti tapahtumassa

Mikäli sinulla on rekisteröity elintarvikehuoneisto liikkuvana myynti- tai tarjoilupaikkana toisessa valvontayksikössä, voit tulla myymään elintarvikkeita Salon tai Someron (1.1.2023 alkaen) kaupungin alueelle tiedottamalla asiasta 4 vuorokautta ennen myynnin aloittamista.

Jos olet tulossa tiettyyn tapahtumaan ja järjestäjä liittää omaan yleisötilaisuuden ilmoitukseen listan tapahtumaan tulevista elintarvikealan toimijoista, ei erillistä tiedottamista tarvitse tehdä.

Jos myyt omia alkutuotannon tuotteita tai olet yksityinen henkilö eikä myyntitoimintasi ole elinkeinon harjoittamista, sinun ei tarvitse tehdä ilmoitusta tilapäisestä myynnistä.

Tiedotus liikkuvasta elintarvikehuoneistosta (word) (39,64 Kt)